TenTAnG aKU

Friday, November 2, 2012

mEmanCing Di kOlam SekSyen 24

Akhirnya aku telah beli joran. Oleh kerana tidak sabar menunggu kerana simpan duit tak cukup-cukup & malu asyik pakai joran pinjam jer..he he he. Aku pun sambarlah joran yang biasa-biasa jer brand Toman. Mr Abu bin Garsia memang matlamat utama aku, tapi yang ni adalah joran kedua. Maknanya beli joran kedua dulu baru beli joran utama. Ada ka.....
Bila dah ada joran sendiri mulalah tak sabar nak try. Aku beli joran ni di Tackle seksyen 13, Shah Alam dengan member seperjuangan aku Mr Af. Sewaktu membeli joran tu , dapat pula iklan kolam pancing di Seksyen 24, Shah Alam. Memancing 10 jam dengan bayaran RM 30.00 sahaja. Tapi jika dapat ikan 2 kilogram keatas kena lepas semula di kolam. Kiranya memancing suka-suka jer. Kalau dapat 2 kilo kebawah boleh bawa balik.
Setelah sepakat dengan Mr Af. Kami pun memberanikan diri untuk try. Sebenarnya aku yang sungguh-sungguh nak try sebab aku tak pernah memancing kat kolam. Mr Af memang dulu kaki pancing kolam



 Kat kolam ni memang ikannya banyak giler. Setiap saat ikan-ikan tu akan menari-nari dan akan mengeramkan pemancing-pemancing disini. info : ikan disini ikan air tawar .spesies seperti patin, mekong, karak, pachu, toman dan banyak lagi.



16.68 kg

mekong

bergambar di ikan yang orang lain dapat pancing

Ikan pertama aku dapat bawa naik.Patin 1.8 kilo

puas hati ikan pertama dengan pancing baru

Ikan kedua patin 1.6 kilo
Ikan tu aku bagi Mr Af seekor. Seekor aku bawa balik bagi kat wife aku. Di masak asam & goreng ..

3 comments:

  1. salam. nk tanya. klau memancing di kolam ini, size mata kail ape yg sesuai digunakan?

    ReplyDelete
  2. salam...aku dapat pacu aritu ..pinjam pancing orang....besttttt

    ReplyDelete
  3. salam...aku dapat pacu aritu ..pinjam pancing orang....besttttt

    ReplyDelete