TenTAnG aKU

Monday, July 2, 2012

sEjAraH sHAh aLAm

 Diam xdiam sudah lebih kurang 13 tahun aku menetap di Shah Alam. 3 tahun di Uitm + 10 tahun di Jabatan Perangkaan. Kalau ikut aku ni dah jadi warga Shah Alam dah kot. Lahir dan membesar je di Muar Johor. Wife aku lahir dan membesar di Taiping Perak. Anak aku pulak ketiga-tiga lahir di Selangor. Jadi, anak-anak akulah yang jadi anak jati Selangor. Olah kerana dah berakar umbi aku menetap di Selangor, kenalah tahu serba sedikit sejarah selangor ni. Bukan apa paling tidak pun senang nak jawab kalau anak-anak aku tanya nanti..Cari punya cari aku terjumpa gambar-gambar di awal pembinaan bangunan-bangunan sekitar selangor.
Bangunan MBSA tahun 80-an

Bangunan Sultan Sallahuddin (SUK) tahun 80-an

Plaza Perangsang dama pembinaan

Masjid Negeri Shah Alam dalam pembinaan

Muzium Shah Alam dalam pembinaan

Stadium Utama Shah Alam dalam pembinaan






2 comments:

  1. 3 dari gambar di atas adalah milik saya dan rasanya tiada keizinan diperolehi atau sebarang kredit diberi... sila rujuk Akta Hakcipta 1987.

    ReplyDelete