TenTAnG aKU

Friday, October 26, 2012

hArI RayA AidiLAdhA 2012

Hari Raya Aidiladha 2012 kami sekeluarga sambut di kampung aku di Johor. 25/10/2012 petang bertolak balik ke Johor. Kami sekeluarga gerak agak awal untuk mengelakkan traffic jam. Nasib baik tak sangkut walaupun kereta memang banyak sepanjang perjalanan.
 
Aidiladha tahun ni jatuh pada hari Jumaat. Sampai jer kampung mak & abah aku tengah sibuk masak ketupat. Memang nilah makanan tradisi bila Raya kat tempat aku. Memang best ni sebab Aidilfitri haritu aku tak dapat ketupat ni sebab beraya di Perak.

Pagi Raya tu macam biasalah aku menunaikan Sembahyang Raya di Masjid Al Taqwa Kampung Seri Menanti. Kampung aku la tu...he he he....

Lepas sembahyang raya tu aku terus pergi menolong orang kampung sembelih lembu. Kampung aku tahun ni ada 6 ekor lembu yang akan di KORBAN kan. 
Gambar bawah: Sewaktu menolong memPROSES lembu korban di rumah Atuk Darojah. ( Pangkat Atuk Sedara aku ).











dengan menggunakan pisau dapur potong sayur mak aku, aku BEDAL jer potong @ lapah lembu tu..Aku bukan pandai pun . Baru belajar-belajar. Tengok member-member aku yang menggunakan pisau yang memang khas untuk potong daging, senang jer diaorang menCINCANG lembu tu....

 

No comments:

Post a Comment