TenTAnG aKU

Sunday, October 21, 2012

mOtO GP @ SepAnG 2012

 Balik dari Johor untuk temuduga tanah tu aku TER singgap di Litar Sepang untuk menonton aksi perlumbaan paling popular didunia iaitu MOTO GP. Tahun ni memang agak best untuk tengok Moto GP ni sebab ada dua rider dari Malaysia iaitu Zulfahmi Khairuddin yang berlumba sepenuh musim dalam kategori MOTO 3. Pasukan yang diwakilinya ialah Air Asia Ajo Racing. Jentera yang digunakkan ialah KTM. Seorang lagi rider Malaysia ialah Hafizh Shahrin yang merupakan pelumba wild card dalam kategori MOTO 2. Beliau akan menggunakan jentera Yamaha dari pasukan Petronas.
Faktor dua pelumba ni lah yang menjadi tarikan untuk peminat-peminat tempatan datang ke Sepang apatah lagi Zulfahmi memang sedang meningkat giler sekarang ni & sedang mengejar podiumnya yang pertama




 Sebelum race mula sempat juga aku tengok-tengok boot-boot yang sedang melakukan promosi barangan mereka
Memang ramai betul yang datang hari tu walaupun tiket agak mahal . Grandstand RM 140 benbanding tahun 2003 dulu aku pergi grandstand baru RM 30 jer.




Sepanjang race berlangsung diselangi hujan. 
Tahniah Zulfahmi kerana berjaya naik Podium menduduki tempat ke dua MOTO 3. Sikit lagi Juara. Juga pada Hafizh Shahrin dapat tempat keempat walaupun mengejutkan ramai pihak mendahului perlumbaan l6 pusingan. 

















memang puas hati ke Sepang hari tu sebab rider-rider Malaysia memang POWER

MALAYSIA BOLEH !!!!!

No comments:

Post a Comment