TenTAnG aKU

Tuesday, August 28, 2012

hAri RaYa @ tAiPiNg=29 ramadhan

16 ogos 2012 kami bertolak balik kampung di Trong Taiping. Otw abah sakit gigi yang teramat sangat. emm..time nilah nak sakit. tidak tahan sakit , singgah kat klinik di Sungai Basar. Doktor check & bagi ubat. Tapi xbolehla makan ubat tu dulu sebab puasa. terpaksalah abah tahan sepanjang perjalanan.Tiba di Trong abah kepenatan bawa kereta & menahan sakit. Plan asal sampai nak terus pasang pelita terbantut. Abah terus landing.

                                          29 Ramadhan 
Hari nie sibuk untuk buat persiapan menyambut Hari Raya yang dijangka esok. Aku telah ditugaskan untuk membakar lemang. Wakakaka. Macammana yek nak jadi pembakar lemang yang baik..Untuk memastikan lemang tidak menjadi arang. Walaupun telah beberapa kali aku berpengalaman memBAKO. Tunjuk ajar dari Tok cara-cara memBAKO & jaga api supaya xrentung.
 
















Setelah diperkenankan oleh Duli-Duli yang Maha Mulia, Raja-Raja. Maka dengan ini Saya sebagai Penyimpan Mohon di Raja. Mengumumkan ,Tarikh Hari Raya Puasa jatuh pada 18 Ogos 2012 bersamaan 1 Syawal 1433.

              ye ye esok raya.........ye ye esok raya....
Jom main bunge api....yeeee..............yeeee........







dulu syok main bunga api sendiri jer. Raya xda makna kalau xada bunga api & mersun + pelita. sekarang main bunga api ngan anak-anak ku...bukan se ronok tapi dua tiga ronok.....beb...





















            

No comments:

Post a Comment