TenTAnG aKU

Wednesday, July 11, 2012

fAriS @ tAdiKa

Pejam celik pejam celik dah masuk 7 bulan Faris masuk tadika. Sayangnya apa yang aku tengok dia macam blur jer. Bila kita tanya dia apa yang dia belajar hari-hari jawabnya A B C. Kalau A B C tu memang sampai Z dia hafal tapi kalau kita try tunjuk huruf yang tengah-tengah contoh huruf L dia tak tau nak sebut. Pening aku. Mama dia pun la ni rajin ajar dia tapi bak kata pepatah dapat hujung pangkal lesap. Macam-macam tips akak & member aku dah bagi. Suruh makan kismisla, xzamo la. Mungkin bolehla try nanti. Tapi yang pastinya sepupu aku nama Ain yang merupakan cikgu Pra sekolah kata bebudak sekarang memang lebih kepada menghafal. Bila tengok muka Faris yang blur bila kita tanya dia xtau nak sebut, geram pun ada tapi lebih kepada kesian anak aku. Ada sesiapa yang ada tips boleh kongsi  dengan aku..
Muka blur bila kita tanya dia xtau nak sebut. Time ni dia tengah buat latihan mewarna

adik kat sebelah pun sibuk nak warna  tapi lebih pada mengacau abang dia jer.

Nampakkan adik kacau jer. bila kita tanya adik nak pegi sekolah teacher x . dia jawab apa. adikkan kecik lagi

ni lah hasil yang faris buat . dah cakap banyak kali jangan kaler terkeluar-keluar. emmm....tapi makin hari makin okla.....
baby rileks jer layan mata



Faris ni sebenarnya agak rajin belajar. Kalau kita x suruh pun dia kata abang nak tulis la ...cuma blur jer.....

No comments:

Post a Comment