TenTAnG aKU

Friday, September 7, 2012

hAri RaYa @ mUaR = 5 sYawAl

Hari Raya ke 4 ni aku beraya di rumah Latif. Wife dia tak ada sebab sedang berpantang di Pontian. Latif telah dikurniakan anak yang kedua. Yang sulung lelaki , yang ni perempuan. Tahniah !!. Kat rumah dia cuma ada dia & Mak dia ( Atuk Amin ). Yang menarik masa kami datang ke rumah dia ialah taman yang dibina dicelah-celah rumah. Sungguh kreatif. Siap ada nama lagi 'TERATAK BONDA'. Macam nama rumah Mawi lak..


Lepas pergi rumah Latif kami terus pergi ke rumah atuk. ( tiada gambar ).Kat rumah atuk agak lama & kemudian kami ajak atuk ke rumah mak sebab malam nanti kami akan pergi beraya ke rumah Usu & Andak.

Jam 8.00 malam kami bertolak ke rumah Usu yang berada di Taman Cempaka, Bukit Gambir. ( Lagi lupa nak ambil gambar ) Makan kuih & bihoon goreng.

Jam 9.30 malam kami bertolak pula ke rumah Andak di Kampung Sungai Baru Bukit Gambir. Sampai di sana Andak Hatta tiada. Sai & Lina pun baru sampai petang tu dari Terengganu. Bawa balik keropok lekor. Ni yang best ni..aku makan banyak tak ingat walaupun tadi kat rumah Usu aku dah makan bihoon 2 pinggan. Kat rumah Andak pun masak bihoon juga.emmmm...





Lebih kurang jam 11.00 malam kami berangkat pulang.

No comments:

Post a Comment