TenTAnG aKU

Friday, September 7, 2012

hAri RaYa @ tAiPiNg --------> mUaR = 4 sYawAl

Hari Raya ke empat merupakan hari Raya perjalanan kami untuk balik ke kampung satu lagi. Ini ialah perjanjian kami sejak kami kahwin. Setelah beraya di Taiping selama 5 hari kami bertolak balik ke Johor hari ni. Lebih kurang jam 9.00 pagi kami bertolak. Aku dah dapat rasakan betapa jauhnya perjalanan kami hari ni. Harap-harap perjalanan lancar tanpa kesesakan lalulintas. Dalam perjalanan yang jauh itu, hero,hero & heroin aku tidur sepanjang perjalanan. Tenang sikit perjalanan.Sampai di R & R Seremban kami berhenti untuk mengisi minyak kereta barulah diaorang bangun. Tanpa disangka-sangka aku bertemu dengan Talib yang dalam perjalanan ke Melaka. Terasa kecil dunia ni. he he he. Akak & paman dah beberapa kali telefon aku bertanyakan dah sampai mana. Pakcik aku yang aku panggil ayah sedang menunggu aku sampai. 
Lebih kurang jam 2.00 petang aku sampai ke Muar dah terus menuju ke rumah Paman aku, Ramai keluarga aku berkumpul disana. PENAT ???? Kalau ikut perjalanan kami hari ini ialah 470 kilometer & bayaran tol RM 56.10. Alhamdullilah kami selamat sampai....

Kiranya aku beraya rumah paman sekalila ni..

Dari rumah Paman aku baliklah ke Villa Seri..Petang tu juga aku terus hidupkan Bean's. Terus bawa pusing-pusing pekan & beli minyak diesel untuk pelita. Kat kampung aku sepanjang jalan ada orang-orang kampung pasang pelita. Sayangnya masa aku balik ni diaorang dah tak pasang pelita lagi . diaorang pasang sampai Raya ke 3 jer.


 Gambar atas ialah suasana Villa Seri pada malam Raya ke 4.

Malam tu main bunga api lagi..........








No comments:

Post a Comment